Header

صفحه اصلی   |  سایت های مرتبط  |  درباره ما  |  تماس با ما  | دیالوگ های ماندگار  |   پیشخوان نشریات سینمایی ایران  |  ویژه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

اکران | تلویزیون | تولید | جشنواره ها | خبر کوتاه | سینمای جهان | شبکه نمایش خانگی | گزارش | گزارش تصویری | گفتگو | مستند، کوتاه و انیمیشن | نقد و یادداشت | هنرمندان

جستجو  

سه شنبه 31 ارديبهشت 1398

New Page 1

 

جدیدترین مطالب

  نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره فیلم فجر با بیان جزئیاتی از انتخاب فیلم‌ها تا داوری آثار صبح امروز 8 بهمن ماه برگزار شد

  نامزدهای نهایی نود و یکمین دوره جوایز آکادمی اسکار معرفی شدند

  زنان سی و هفتمین جشنواره فجر را بشناسید

  جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای "رونا مادر عظیم" برادران محمودی

  داوران بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

  حسین محب اهری درگذشت

  جدیدترین مصوبات اکران سینماها/ «ترانه» مهدی صاحبی و «ضربه فنی» غلامرضا رمضانی با سرگروه سینمایی کوروش اکران می شوند

  "تنها دو بار زندگی می کنیم" و "دو لکه ابر" وارد شبکه نمایش خانگی می شوند

  موسسه رسانه‌های تصویری با دیگر موسسات سازمان سینمایی ادغام شود

  نامزدی در شش رشته برای جدیدترین ساخته فرهادی در مهم ترین جایزه سینمایی اسپانیا

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

Cinetmag.com - Advertise

تبلیغات

:: اینجا محل تبلیغ شماست  ::

پایگاه خبری فیلم نیوز  >> اخبار و مطالب  >> مربوط به گروه نقد و یادداشت

محدودیت‌ها مانع از نمایش کامل واقعیت‌ها / نقد شفاهی طهماسب صلح جو درباره سریال "کیمیا"

:: 24 آبان 1394  ::

پوریا پورسرخ، مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان در نمایی از سریال "کیمیا"

 

پایگاه خبری فیلم نیوز: سریال "کیمیا" توانسته مخاطبانش را برای تماشای قسمت های بعد جلب کند. به نظرم بازسازی در چنین سریالی چندان اهمیت پیدا نمی کند، چون ما قرار نیست یک فیلم مستند درباره وقایع انقلاب ببینیم. این سریال اثری گرم است، از شیوه داستان پردازی استفاده می کند و از عناصر و روایت های داستانی بهره می گیرد تا تماشاگر کنجکاو شود و ادامه داستان را ببیند.

در این سریال آنچه اهمیت دارد همین است که مخاطب با آن درگیر شود و تفاوت طراحی لباس با آن زمان و یا استفاده از وسایلی که در آن دوره نبوده است اهمیتی ندارد. امروز بازسازی فضا و جغرافیای شهری، پوشش لباس ها و نوع آرایش چهره و همچنین جزییات سریال هایی از این دست که به تاریخ مربوط می شود عملا شدنی نیست و همانطور که گفتم نیازی هم نیست که در این مورد مستندسازی صورت بگیرد.

در این سریال دو تیپ خانواده وجود دارد، یک طبقه مرفه و دیگر طبقه متوسط و پایین که زنان طبقه مرفه چندان ظاهر و پوشش درستی ندارند. طبقه مرفه در آن زمان براساس مد روز لباس می پوشید، اما در این سریال پوشش حجاب به گونه ای غریب درآمده است که یک دلیل عمده به قوانین و مقررات ما بازمی گردد که فیلمساز نباید زن بی حجاب را نمایش دهد ولی در این سریال پوشش بخش طبقه فرودست جامعه به فضای آن سال ها نزدیک تر است.

شبکه های ماهواره ای بعضی از مستندهای دوره شاه را نمایش می دهند و ممکن است عده ای با خود فکر کنند مردم در آن زمان چقدر متمدن بوده اند. این مستندها با تصاویر انتخابی از آن زمان روی مخاطبان و افکار عمومی تاثیر می گذارد و متاسفانه ما نمی توانیم از کافه نشینی ها و از زنانی که در آن دوران در این کافه ها به فلاکت می افتادند فیلمی نشان دهیم. جامعه ما در آن دوران در رفاه و آسایش نبود و اکثر فیلم های ماهواره ای تصاویری است که طبقه اشراف از خانواده خود می گرفت و مردم فکر می کنند همه اینگونه زندگی می کردند. مردم نمی دانند که چقدر محله های فقیرنشین داشتیم و ساکنان روستاها با چه شرایطی زندگی می کردند.

چندی پیش مستند «اربعین» از ناصر تقوایی درحالی نمایش داده شد که دور تا دور تصویر مات شده بود و این به دلیل نمایش بعضی از آداب و رسوم بوشهری ها بود که قابلیت پخش را نداشته است. در سریال «کیمیا» و دیگر آثار هم محدودیت هایی وجود دارد که مانع از نمایش کامل واقعیت ها می شود و ممکن است از تاثیر کار بکاهد.

این اثر در حد یک سریال تلویزیونی با محدودیت هایی که داریم کار گرمی است و به نظر من افراد زیادی پیگیر آن هستند. من دوست دارم سریال مرا درگیر کند و شب بعد آن را ببینم. این کار از این نظر موفق است و مخاطب را با خود همراه می کند و ذهنیت هایی به بیننده می دهد که شما زمان حال را با زمان گذشته مقایسه می کنید.

 

منبع: مهر

1135 -  سردبیر

کامنت های مرتبط با مطلب فوق

 

 

ارسال کامنت برای مطلب فوق

* نام

* نام خانوادگی:

* ایمیل

* متن کامنت:

 

* کد روی عکس فوق

را وارد کنید:

IP شما

3.87.147.184

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی پایگاه خبری فیلم نیوز بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اصلی  |  درباره ما   |  تماس با ما

اکران  | تلویزیون  | تولید  | جشنواره ها  | خبر کوتاه  | سینمای جهان  | شبکه نمایش خانگی  | گزارش  | گزارش تصویری  | گفتگو  | مستند، کوتاه و انیمیشن  | نقد و یادداشت  | هنرمندان

.......................................................................................................................................................................

برگزیده شده به عنوان

دومین سایت فعال

در جشنواره 26 فیلم فجر

در سال 1387

نامزد دریافت جایزه

بهترین سایت فیلم

در جشنواره وب ایران

در سال 1390

.......................................................................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت پایگاه خبری فیلم نیوز (www.FILMNEWS.ir) محفوظ است.

Copyright © 2006 - 2019 www.FILMNEWS.ir All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: Cinet Studio