«گناه فرشته» جزو سریال هایی است که شروع آن توام با اتفاقات فراوان، روابط پیچیده کاراکترها و روایت آرام قصه بود. سریال چندین قتل خاص، گره افکنی، تعلیق و … داشت اما کارگردان از آن ها عبور می کرد و تمرکز را بر کلیت سریال می گذاشت. در قسمت های اخیر اما شیوه روایت قصه تغییر کرده است. در عین حال وجهی دیگر از عماد عیان شده و مانیا در کانون توجه قرار گرفته است.
به گزارش فیلمنیوز، علاوه بر داستان، «گناه فرشته» در هر قسمت چندین نکته خاص دارد و از این روست که هوشنگ گلمکانی، منتقد با سابقه، در ویدئویی 14 دقیقه ای به آن ها اشاره کرده .یا خبرگزاری تسنیم با اشاره به محبوبیت درام های دادگاهی نوشته است :« این فضا و ژانر علاقهمندان بسیاری پیدا کرده است. همچنان که مصداقِ بارز آن «گناه فرشته» با قصهای براساس معمای یک قتل این روزها در معرضِ نگاه مخاطب قرار گرفته و با بهرهگیری از مولفههای این ژانر و ترکیب آن با برخی ویژگیهای ژانر ملودرام روایت کند.» کاربران نیز هر بار بخشی از قصه و شخصیت ها را واکاوی می کنند که این خود نشانه دیگری است از کامبک «گناه فرشته».
عمادِ هولناک | سریال به جز موارد گفته و نوشته شده، از ویژگی های مختلفی در هر قسمت برخوردار است؛ مثلا در قسمت ششم روی دیگر عماد تهرانی (بهروز رضوی) عیان شد. جمیلی (مهرداد ضیایی) به واسطه تلاش موکل خود (حامد تهرانی با بازی شهاب حسینی) با قید وثیقه از زندان آزاد است و حالا برایش رجز می خواند و قصد کمک به او را ندارد! عماد ، بی آن که فرزندش حامد، چیزی بروز دهد پی به ماجرا برد. این مساله اولین تلنگر است که نشان می دهد عماد همه جا آدم و نفوذی دارد و مهره ها را خودش جابجا می کند. او همچنین سوالاتی معنا دار از جمیلی می پرسد که «حبس نیستی؟» و جواب می شنود به قید وثیقه آزاد شده. ابهت عماد وقتی دوچندان می شود که رو به کارگر خود (برای تحقیر جمیلی) می پرسد: «تو دانمارک دیه یک آدم چقدره؟» این پرسش، جمیلی را که زن و فرزند او در دانمارک هستند، به هراس می اندازد که مبادا به قتل برسند. دیالوگ های بعدی، نوع میزانس و لحن آرام اما «پدرخوانده» وار رضوی، تصویری دقیق و هولناک از عماد برای مخاطب ترسیم کرد. دیالوگ کوبنده عماد که «پسر من شرف من است» هم گویای اهمیت خانواده برای اوست. وانگهی همین تک سکانس برای اذعان به توانایی بهروز رضوی، گوینده مطرح با آن صدای خاطره ساز، کافی است.
مانیای مرموز | مانیا دختری است که در قسمت قبل نامش زیاد شنیده شد و مخاطب پی برد ربطی مهم به پرونده فرشته دارد. اگر او با حامد همکاری کند، در پرونده فرشته پیروز می شود که باید دید آیا مانیا قصد همکاری دارد یا خیر. بالاخره و با تلاش مشفق (مهدی سلطانی) مانیا پیش حامد آمد ؛ کسی که روزگاری منشی دفتر او بوده و همین حامد را عصبانی کرد که چرا جاسوسی اش را می کرده. این مانیای مظلوم با چشم اشکبار به توالت می رود و بعد از شستن صورت، مکث می کند. همزمان لبخندی مرموز روی صورتش نقش می بندد. نوع قاب بندی و رنگ قرمز در پس زمینه، عامل دیگری است که غلظت مرموز بودن شخصیت را بالا می برد. رعنا بهرخ در این سریال عملکردی تحسین آمیز دارد.
و باز هم شهاب | «گناه فرشته» تازه ترین اثری است که زمینه درخشش شهاب حسینی را فراهم کرده. این بازیگر در شش قسمت گذشته رفتار و گفتار قابل توجه کم نداشته است. سکانس مهم او در قسمت ششم جایی است که وقتی احساس کرد مانیا در دفتر نفوذی بوده، عصبانی می شود و دستانش را به نشانه خفه کردن او نزدیک گردنش می برد اما خشم خود را فرو می خورد. شهاب حسینی این غیظ و فروخوردن خشم خود را در نهایت زیبایی به نمایش گذاشته است.
سریال «گناه فرشته» به نویسندگی و کارگردانی حامد عنقا روزهای جمعه به شکل اختصاصی از پلتفرم «فیلیمو» پخش میشود.