زنده یاد احمد رضا احمدی که از او به عنوان بنیانگذار موج نو شعر ادبیات معاصر یاد میکنند، از جمله شعرایی بود که علاقه وافری هم به سینما داشت، او در سینما خیلی از کارها را تجربه کرد از دستیاری کارگردان تا بازیگری و نهایت گویندگی متن.
به گزارش فیلم نیوز، احمدرضا احمدی در زمینه ادبیات و شعر فارسی، یکی از چهرههای اثرگذار و جریانساز است که فعالیت حرفهای خود را از دهه 40 شروع کرد. او تا دهه هفتاد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش موسیقی و انتشارات فعالیت مستمر داشت. احمدی از روزهای شروع فعالیتش با چهرههایی مثل بیضایی و مهرجویی آشنا شد. آشنایی با هنرمدان سینمایی او را به این حوزه علاقمند کرد و در سال 1349 به عنوان دستیار کارگردان در فیلم «پنجره» ساخته جلال مقدم حضور پیدا کرد.
دو سال پس از حضور در پشت صحنه فیلم «پنجره»، داریوش مهرجویی از احمدرضا احمدی دعوت کرد تا در فیلم «پستچی» بازی کند. او نقش یک مهندس جوان را که به تازگی از خارج به ایران بازگشته بود بر عهده گرفت و این تنها حضور او در جلوی دوربین بود. پس از آن در سال 1354 در نویسندگی پویانمایی «ملک خورشید» با علیاکبر صادقی همکاری کرد. احمدرضا احمدی صدای بسیار خوبی داشت و اشعار بسیاری از شاعران کلاسیک و نو را در سالهای پیش و پس از انقلاب، بر روی نوار و صفحات موسیقی ضبط کرده بود. به همین دلیل یکبار در دهه 60 و بار دیگر در اواسط دهه هفتاد دعوت شد تا گفتار متن دو فیلم را بگوید. سال 1367 در فیلم «نار و نی» ساخته سعید ابراهیمیفر و سال 1376 در فیلم «بانوی اردیبهشت» ساخته رخشان بنیاعتماد. در دهه هشتاد دو فیلم مستند هم توسط ناصر صفاریان درباره او ساخته شد.
زنده یاد احمدی در پروژههای صوتی و در زمان حضورش در کانون پرورش فکری با بسیاری از روشنفکران و سینماگران زمان خود آشنا شد. اما در چند پروژه سینمایی که حضور داشت با افرادی مثل بهروز وثوقی، فائقه آتشین، ژاله علو، جهانگیر فروهر در فیلم «پنجره» و همچنین علینصیریان، عزتالله انتظامی، امرالله صابری در فیلم «پستچی» همکاری داشت.
این شاعر بلند آوزه هرچند در حوزه ادبیات جوایز بسیار زیاد داخلی و بینالمللی به دست آورده، اما در حوزه سینما دستاوردی نداشته است.