در میان خیل برنامه های ضعیف رو متوسطی که در تعطیلات نوروز روی آنتن شبکه های مختلف رفتند، تعدادی توانستند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و حسابشان را از بقیه جدا کنند و تا حدی درخشان ظاهر شوند. در ادامه مروری داریم بر عملکرد برنده های نوروز 1401 تلویزیون
ژاله صامتی
ژاله صامتی از دو منظر برنده نوروز امسال بود. اول بازی درخشانش در نقش پری سریال «زیرخاکی» و بعد هم داوریاش در «عصرجدید». در دو فصل قبلی «زیرخاکی» صامتی موفق شده بود به خوبی در نقش زنی حساس و زودرنج و نیازمند به جلب توجه، بازی خوبی مقابل پژمان جمشیدی به نمایش بگذارد اما اینبار از آنجایی که بخشی از سریال، فریبرز در کنار پری نبود و بار بخش مهمی از کار به تنهایی روی دوشش بود، اهمیت بازیاش نسبت به فصلهای قبل بیشتر به چشم آمد. صامتی در جایگاه داور مسابقه هم توانست تاثیر مثبتی روی فضای عصرجدید بگذارد. به عنوان داوری مهربان شناخته شد که البته تخصصی نظر میدهد و نمیگذارد حق کسی ضایع شود.
مهران مدیری
در فصل اول مسابقه «دورهمی»، خیلیها معتقد بودند مهران مدیری مجری خوبی برای اجرای مسابقه نیست و هیجان مورد انتظار مسابقه از او برنمیآید و بهتر است دورهمی را با همان حالوهوای قبلی اجرا کند. در فصل جدید اما مدیری در همان قالب همیشگی به میدان آمد و مسابقه را مطابق ویژگیهای خودش اجرا کرد. شوخطبعیاش وقتی مقابل بازیگران شناخته شده و دوستان و همراهان آنها قرار میگرفت چندبرابر بیشتر میشد. به طور کلی اینبار با یک «دورهمی» متفاوتتر مواجه بودیم که اگر در انتخاب مهمانها دقیقتر عمل میکرد میتوانست یکی از مهمترین برنامههای نوروزی امسال لقب بگیرد.
خندوانه
یکی از مهمترین برگ برندههای تلویزیون در نوروز 1401 با «خندوانه» رقم خورد. رامبد جوان که از مدتها پیش از نوروز خندوانه را انرژی مضاعف روی آنتن برده بود در نوروز هم بسیار موفق ظاهر شد. انتخاب هوشمندانه مهمانها، گفتوگوهای جالب و چگونگی همراه کردن جناب خان برای ایجاد جذابیت بیشتر باعث شد که توجهها نسبت به این برنامه بالاتر رود. خندوانه برای نوروز آیتمهای جالبی هم مثل رادیو خندوانه تدارک دیده بود که تنوع بیشتری به این برنامه میداد. خلاصه اینکه بعد از مدتها شاهد یک اتفاق مهم در این برنامه بودیم.
عصرجدید
«عصرجدید» هم در کنار «خندوانه» جزو مهمترین اتفاقهای نوروز امسال بود و توانست بخش مهمی از توجهها را به خودش جلب کند. این مسابقه در هر دورهای پرمخاطب است و در نوروز هم تغییر چینش داوران، تنوع و جذابیت بیشتری هم به آن داد. درست است که کماکان دخالتهای احسان علیخانی در امور داوری، جزو مشکلات برنامه به حساب میآید اما از اهمیت آن کم نکرده است. اگر شبکه سه با یک برنامهریزی صحیح کاری میکرد که برنامهاش از یک طرف با سریال «زیرخاکی» همپوشانی نداشته باشد و از طرف دیگر با «خندوانه»، میزان مخاطبان مسابقه خیلی بالاتر از چیزی که بود میشد.
سیاوش طهمورث
سالیان سال او را در جایگاه بازیگر موفق سینما و تلویزیون دیده و کارنامهاش را دنبال کرده بودیم. او امسال اما تغییر رویه داد و برای اولین بار در مسابقه «تماس»، وارد عرصه اجرا شد. گرچه مثل مجریها رفتار نمیکرد و با مخاطبان رودررو نمیشد اما به خوبی در قالبی که برایش در نظر گرفته شده بود قرار گرفت و اجرای شستهرفته و دقیقی از خودش به نمایش گذاشت. رفتار طهمورث با شرکت کننده مسابقه در عین جدیت، توام با احترام بود و البته گهگاه، شوخطبعیهای ریزی هم داشت. بخصوص زمانی که نیروهایش را میفرستاد تا راه شرکتکننده را سد کنند. در این شرایط لبخندی شیطنتآمیز به صورتش میآمد که فضا را تلطیف میکرد.