همزمان با انتقال برنامه سینمایی «هفت» به شبکه نمایش از لوگوی جدید این برنامه رونمایی شد. انتشار تصویر این لوگو با واکنشهای زیادی همراه بود.
به گزارش فیلمنیوز، بعد از گذشت دوازده سال از تولید برنامه سینمایی «هفت» حالا عوامل این برنامه تصمیم گرفتهاند همزمان با انتقال آن به شبکه نمایش لوگوی آن را هم بازطراحی کردهاند.
در لوگوی قبلی این برنامه، عدد هفت داخل حلقه نگاتیو جا داده شده بود و کاملا در راستای نام و هویت برنامه بود. در لوگوی فعلی دو نگاتیو قرمز و طوسی روی صفحهای سیاه به شکل عدد هفت قرار گرفتهاند. مشخص نیست منظور از صفحه سیاه نگاتیو است یا طراح سعی کرده حالتی مشابه تصویر یک گردنبند روی قاب سیاه را تداعی کند.
انتشار لوگوی جدید در فضای مجازی بازتابهای زیادی داشته. اکثر مخاطبان معتقدند تغییر چندان دلچسب نیست و لوگوی قبلی بیشتر حق مطلب را ادا میکرد.
محمد تنکابنی، تهیهکننده برنامه «هفت» علاوه بر رونمایی از لوگو درباره شکل و شمایل برنامه توضیح داده:«امسال این ویژه برنامه از دو بخش اصلی تشکیل شده؛ در نیمه اول برنامه شاهد میزهای موضوعی مبتلا به صنعت تصویر ایرانی هستیم و در آن موضوعاتی چون «ژانرهای مغفول»، «امر ملی و هویت ایرانی»، «اقتباس و ادبیات» و… پرداخته میشود. سعی کردهایم در فصل جدید برنامه هفت کمی فراتر از مسائل صنفی سینمای ایران، به آنچه مسیر پیشروی صنعت تصویر ایرانی را تسطیح میکند بپردازیم.»
به گفته تنکابنی، بخش دوم برنامه به میز نقد آثار حاضر در جشنواره چهلویکم اختصاص خواهد داشت. این برنامه با اجرای بهروز افخمی از دوازده بهمن هرشب ساعت 23 از شبکه نمایش پخش میشود.
از لوگو جدید برنامه «هفت» در حالی رونمایی شده که در گفت وگوی تنکابنی، هیچ اشارهای به نام طراح آن نشده است.