رئیس صداوسیما عدم حضور گزارشگر در ورزشگاه برای گزارش مستقیم جامجهانی را تصمیم خود صداوسیما دانسته. او تاکید کرده که رقم دههزار میلیارد تومان برای تبلیغات تلویزیونی خندهدار است و صحت ندارد.
به گزارش فیلمنیوز، چندی پیش طبق جدول تعرفههای پخش آگهیهای بازرگانی در شبکههای مختلف ، در خبری اعلام شد که تلویزیون برای آگهیهای قبل و مابین دو نیمه فوتبالهای جامجهانی حدود 10 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.
بعد از تکذیب این خبر توسط روابطعمومی سیما، پیمان جبلی هم گفته: «شما میتوانید به سایت آگهی بازرگانی اداره کل بازرگانی صداوسیما مراجع کنید. رقمی که روی سایت میبینید یک رقم خام است. ما قراردادهای طولانی مدت یک ساله داریم و به دلیل حمایت از صنعت، تخفیفات ویژه میدهیم. هیچگاه آن ارقام جداول محقق نمیشود. رقم خندهدار دههزار میلیارد تومان از بودجه یک ساله صداوسیما هم بیشتر و قاعدتا باورپذیر نیست.»
جبلی درباره اینکه چرا گزارشگر برای گزارش مسابقات جامجهانی به قطر اعزام نشده گفته: «تصمیم ما این بود. با تنوعی که در تولید و ارائه برنامههای جامجهانی داشتیم فکر میکنم رضایت قابقبولی ایجاد شد.»
او توضیح داده: «ما بیشترین و موثرترین و متنوعترین تیم رسانهای را به قطر اعزام کردیم که در تاریخ جامهایجهانی بیسابقه بوده است. آن چه نیاز بوده برای نشان دادن جامجهانی چه در قالب نمایش کیفیت فورکی، خرید حق پخش این برنامهها، کمک به سکوهای اینترنتی و برنامهسازی متنوع در حاشیه جامجهانی قطر انجام دادهایم.»
رئیس صداوسیما گفته پخش رایگان بازیها بار مالی سنگینی برای صداوسیما داشته: «پخش با کیفیت برنامههای جامجهانی حق مسلم مردم عزیز ماست. در هیچ کشور دنیا مردم با کیفیت بالا به صورت رایگان نمیتوانند مشاهده کنند. حتی در کشور قطر کسی نمیتوانست بازیها را رایگان مشاهده کند. در کشورهای مختلف یا با پرداخت به شبکههای کابلی یا شرکتهای پخشکننده میتوانند بازیها را تماشا کنند. ما وظیفه خودمان میدانستیم که بازیها را رایگان پخش کنیم. اگرچه بار مالی سنگینی را برای صداوسیما داشت. اما ترجیح دادیم که بازیها را خریداری کنیم.»
صدا وسیما با خرید حق پخش مسابقات جامجهانی این رقابتها را به شکل کامل از شبکه سه پخش کرد. هشت بازی دور سوم گروهی به دلیل برگزاری همزمان از شبکه ورزش روی آنتن رفت.