طبق تعرفههایی که اخیرا درباره قیمت تبلیغات قبل و بین دو نیمه بازیهای جامجهانی منتشر شده، صداوسیما 10 هزار میلیارد تومان تا پایان این رقابت در بخش آگهیهای بازرگانی دریافتی خواهد داشت.
به گزارش فیلمنیوز، چند روزی است که نرخ تعرفههای تبلیغات تلویزیونی در فضای مجازی دست به دست میشود. طبق این تعرفهها هر ثانیه تبلیغات در زمان قبل و ما بین دو نیمه فوتبال جامجهانی ۳۵۰ میلیون تومان است.
اگر قبل و مابین دو نیمه 8 دقیقه آگهی بازرگانی پخش شود مبلغ دریافتی صداوسیما از 64 بازی جامجهانی بیش از 10هزار میلیارد تومان میشود.
درباره نرخ تعرفههای تبلیغات در ساعات دیگر روز هم اطلاعاتی منتشر شده که نشان میدهد 10 ثانیه آگهی محصولات در شبکه سه، حدودا یک میلیارد و 720 میلیون تومان است.
طبق این تعرفهها، هزینه پخش تبلیغات در ساعات ابتدایی روز نسبت به غروب و شب کاملا متفاوت است. مثلا قیمت هر ثانیه تبلیغ میان سریالهای شبانه یا برنامههای فوتبالی شبکه سه، به 338 تا 349 میلیون تومان میرسد.
بعد از شبکه سه، شبکه خبر بیشترین میزان قیمت پخش آگهی را دارد. هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه خبر حدودا 151 میلیون و 706 هزار تومان است
در شبکه نسیم، بطور متوسط هزینه تبلیغات 111 میلیون و 833 هزارتومان است.
شبکههای یک، تماشا و دو بعد از این سه شبکه قرار میگیرند. در شبکه یک میانگین هزینه یک ثانیه تبلیغات حدودا 107 میلیون تومان است. شبکه تماشا با تعرفه ثانیهای 87 میلیون تومان آگهی پخش میکند و شبکه دو هم برای هر ثانیه تبلیغ حدود 79 میلیون دریافت میکند.
این اطلاعات از منابع رسمی منتشر نشده و صرفا اطلاعاتی است که در اختیار شرکتی برای همکاری در امر تبلیغات قرار گرفته و این روزها در فضای مجازی دست به دست شده است.