کارگردان فیلم «نقرهداغ» درحالی گفته انتظار داشته زنپوشی اکبر عبدی هنوز هم برای مخاطبان جذاب باشد که این فرمول بعد از «آدمبرفی»، بارها مورد استفاده قرار گرفته و ثابت شده است که دیگر جواب نمیدهد.
به گزارش فیلمنیوز، محسن آقاخان کارگردان فیلم «نقرهداغ» در گفتوگو با خبرگزاری مهر توضیح داده که فکر نمیکرده زنپوشی اکبر عبدی دیگر جذابیت نداشته باشد. او گفته از آن جهت که نقش اکبر عبدی در این فیلم با «آدمبرفی»، «خوابم میاد» و «خوابزده» متفاوت است انتظار داشته باز هم مورد توجه قرار بگیرد.
مسئله اینجاست که تصویر اکبر عبدی در نقش یک زن تنها زمانی میتوانست جذابیت داشته باشد که مخاطبان هیچوقت پیش از این او را در این موقعیت ندیده بودند. برگ برنده اصلی در زمان «آدمبرفی» رو شده بود و هوشمندی رضا عطاران در «خوابم میاد» این بود که از عبدی نه به عنوان یک زن جوان، که در نقش یک پیرزن استفاده کرد و از این جهت توانست مجددا اتفاقی نو رقم بزند.
آقاخان گفته: « درست است که تکراری بود اما احساس کردیم جنس متفاوتی از این نقشآفرینی را در این فیلم داریم. میخواستیم از زاویه متفاوتی از این ظرفیت آقای عبدی استفاده کنیم.»
این درحالی است که کامل مشخص است تاکید بیش از حد روی یک نقش جذاب، نهایتا بیاثر میشود. حتی بازی اکبر عبدی در نقش دو زن کاملا متفاوت در فیلم «خوابزده» فریدون جیرانی با اینکه با «آدمبرفی» و «خوابم میاد» فرق داشت اما دیگر نتوانست موفقیتی در پی داشته باشد.
نکته مهمتر اینکه اکبر عبدی علاوه بر بازی نقش زنپوش در «آدمبرفی»، «خوابم میاد» و «خوابزده»، در تاکشوی «شبی با عبدی» هم این نقش را مجددا ایفا کرد. همان زمان هم این آیتم باعث نشد مخاطبان بیشتری جذب برنامه شوند.
در این صورت چطور میتواند ادعا کند که انتظار داشته این ایده تکراری و دست خورده باز هم جواب دهد؟
«نقره داغ» با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز اکران عمومی فقط ۱۱ هزار و 500 مخاطب داشته و مجموع فروشش به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.