«در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده، یکی از مهمترین سریالهای اخیر شبکه نمایش خانگی است؛ سریالی که این روزها همهجا صحبت از آن به میان میآید و توانسته است بخش مهمی از جامعه را با خود همراه کند. در کنار بازی موفق پارسا پیروزفر، هدا زینالعابدین و علیرضا داوونژاد، انتخاب سحر گلدوست برای نقش ثریا، یکی از اتفاقهای مهم این سریال است. گلدوست بهخوبی توانسته است در جایگاه زنی ساده از طبقه فرودست جای بگیرد و به تهدیدی برای زندگی بهنام و ماهی تبدیل شود.
به گزارش فیلمنیوز، سحر گلدوست یکی از استعدادهای کشف شده توسط اصغر فرهادی است. او اولینبار در فیلم «قهرمان» به عنوان یک دختر تنها و سادهی شیرازی معرفی میشد که حاضر بود برای رهایی رحیم از زندان دست به هرکاری بزند. حالا آیدا پناهنده بسیار هوشمندانه نقش ثریا را در اختیار او گذاشته است.
ویژگی ظاهری | ثریا به عنوان زنی معرفی میشود که در طبقه فرودست رشد کرده و برای رها شدن از خانوادهاش خیلی سریع تن به ازدواج داده است. حالا هم وضع مالی خوبی ندارد و برای گذران زندگی زالو پرورش میدهد. با توجه به این شرایط، گریم و لباسهای او کاملا درست و حسابشده انتخاب شدهاند. اکثر مواقع آرایش چندانی ندارد فقط زمانی که میخواهد نظر بهنام را جلب کند و به او نزدیک شود، یا شبی که کنارش میماند او را با آرایش و لباسهای رنگ روشن میبینیم. معمولا به جای شال، روسری به سر میکند و ژاکتی ساده به تن دارد. در انتخاب لباسهایش به این نکته دقت شده که هم سادهتر و هم غیرجذابتر از ماهی به نظر برسد و از هیچ نظر با او قابل مقایسه نباشد.
اهمیت نقش | ثریا در جایگاه زنی قرار میگیرد که میتواند اعتمادبنفس رفته را به بهنام باز گرداند. بهنام که همیشه مقابل ماهی احساس عدم کفایت میکند، به فردی نیاز دارد که همهجوره تاییدش کند و به طور طبیعی زنی که نه در جایگاه اجتماعی و شغلی مناسبی است و نه به لحاظ ظاهری جذابیت خاصی دارد میتواند بهترین گزینه باشد. بهنام میداند رابطه با ثریا نه خرجی روی دستش میگذارد و نه مجبور است بابت آن به کسی توضیح دهد، پس وقتی ثریا درباره وابستگی به او حرف میزند بدون کوچکترین فکری، به او پیشنهاد ازدواج میدهد آنهم درحالی که هنوز به ماهی علاقهمند است. ثریا که ازدواجش با شکست روبهرو شده و از هیچکس محبت ندیده، پس از تحمل سالها تنهایی، حالا حاضر است برای ماندن کنار بهنام دست به هرکاری بزند و همه شرایط را بپذیرد، حتی اگر طول مدت رابطهشان یک شب باشد. از سوی دیگر نقش ثریا اهمیت ویژهای هم دارد. ماهی که ابتدا ثریا را تحقیر میکند، از یک جایی به بعد از اینکه بهنام به چنین زنی که از نظر او هیچ شایستگی ندارد، علاقهمند شده، حسادت میکند و به دنبال ایرادهایی در خودش میگردد.
جنس بازی | سحر گلدوست هم در دیالوگها هم شیوه راه رفتن و طرز نگاه کردن، سعی کرده است متواضع به نظر برسد. بخصوص در مواجهه با بهنام و ماهی، سعی میکند نشان دهد که به تفاوت جایگاهش با آنها واقف است. با اینحال این تواضع، باعث از بین رفتن اعتمادبنفسش نشده. بخوبی بلد است چطور به یک مرد نزدیک شود و حسادت همسر سابق او را برانگیزد. مثلا در جایی که با ماهی درباره جفایی که بهنام در حقش کرده صحبت میکند، بلافاصله حرف صیغه را پیش میکشد تا محکم بودن رابطهشان را اثبات کند و بعد هم میگوید خیلیها میخواستهاند با او باشند و خودش میداند که هنوز برورویش خوب است تا ماهی فکر تحقیر کردنش را هم از سرش بیرون کند. از طرفی مقابل بهنام سعی میکند خودش را ضعیف و تنها جلوه دهد تا حس همدلی او را برانگیزد و بتواند به او نزدیک شود. حتی وقتی بهنام به او میگوید دیگر نمیتواند ادامه دهد دیالوگهایی از سر ضعف میگوید و بحث را به این سمت میبرد که عادت کرده است آدمها وقتی کارشان با او تمام شد مثل زالو دور بیندازندش تا به بهنام عذاب وجدان بدهد. او حس یک زن تنها و بیپناه اما در عینحال خواهان توجه و علاقهمند به ابراز عشق و محبت را بسیار دقیق ایفا کرده است.
«در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده براساس فیلمنامه مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری ساخته شده و پارسا پیروزفر، هدی زینالعابدین، علیرضا داوودنژاد، سحر گلدوست، نسرین نصرتی و … هر هفته جمعهها در پلتفرم «فیلمنت» منتشر میشود.