بازارگرمی سرویس وی او دی «نماوا» درتبلیغات همزمان با اکران برخی فیلم های سینمایی ، اعتراض کارگردان و عوامل فیلم ها را در پی داشته است.
کار سرویس های وی او دی که در واقع پخش کننده آنلاین فیلم و سریالهای شبکه نمایش خانگی هستند، از پایان اکران فیلم ها در سینما و همزمان با انتشار دی وی دی رسمی آنها شروع می شود.
به همین دلیل است که اغلب در اطلاع رسانی هایشان می نویسند: «هشت صبح فردا و همزمان با پخش در شبکه نمایش خانگی در نماوا/فیلیمو ببینید» . اما آنچه این روزها در رفتار عجیب سرویس وی او دی نماوا دیده می شود، یک بازار گرمی برای جذب کاربر است.
نمونه اش بیلبوردهای گسترده ای که در ایام نوروز سطح شهر را پرکرده بود و پخش انحصاری سریال هیولا در نماوا را تبلیغ می کرد. اما آنچه در واقعیت اتفاق افتاد، پخش اشتراکی این سریال بر روی هر دو سرویس فیلیمو و نماوا بود.
سوی دیگر ماجرا اقدام های تبلیغی در شبکه های اجتماعی این شرکت است. برای مثال در حالی که فیلم «متری شیش و نیم» همچنان در سینماها در حال اکران است، اکانت اینستاگرام این شرکت با انتشار ویدیویی از پخش «انحصاری» این فیلم در اینده نزدیک خبرداده است.
این تبلیغ باعث شد که سعید روستایی کارگردان «متری شیش و نیم» به آن واکنش نشان دهد در بخش کامنت های همان پست بنویسد: «قطعا تا 5 ماه آینده پخش این فیلم به غیر از سینما غیرممکن خواهد بود.»
در چنین شرایطی تصور کنید یک کاربر قصد خرید اشتراک یک ماهه نماوا را دارد و زمانی که با چنین اطلاع رسانی های دروغی مواجه می شود و با خود فکر می کند اگر اشتراک سه ماهه را خریداری کنم می توانم فیلم «متری شیش و نیم» را هم بببینم.
غافل از اینکه به گفته سعید روستایی حداقل تا 5 ماه آینده خبری از انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی نیست و معلوم می شود این تبلیغ تنها برای جذب کاذب کاربران است.
بازرگرمی چیه! وقتی اسپانسرشِ دوست دارید ضد تبلیغ کنه براش؟! داره سرمایه گذاری میکنه روی یک فیلم و میخواد ازش درآمد داشته باشه و دوست داره تبلیغات بکنه براش و هزینه. به بقیه چه ارتباطی داره من متوجه نشدم؟!
نماوا و فیلیمو دهها عنوان غیرمجاز فیلم خارجی و انیمیشن رو تو سایتهاشون بارگذاری کردن درحالی که این عناوین مجوز ارشاد رو ندارند و ویدئو کلوپهای کل کشور هم از فروش اونها محروم هستن