ترند این هفته فضای مجازی در حوزه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، بدون شک پایان سریال «پایتخت7» بود. از شیوه پایانبندی گرفته تا لحظات معنوی حضور در حرم امامرضا (ع) و عکس یادگاری و … همه بارها و بارها توئیت شدند و پستها و استوریهای زیادی در فضای اینستاگرامی درباره آن منتشر شد. تقاضا برای سفر به مشهد بالا گرفت و خیلیها روانه بازار خرید و فروش شهابسنگ شدند تا بلکه پولی به جیب بزنند. خلاصه اینکه «پایتخت7» همانطور که در تمام طول مدت پخش در صدر خبرها قرار داشت، با پایانش هم اتفاق ویژهای را رقم زد.
به گزارش فیلمنیوز، در فضای مجازی کماکان صحبتها پیرامون «پایتخت7» ادامه دارد و هیچ مسئله مهم دیگری نتوانسته است توجه مخاطبان را به خودش جلب کند.
اصل ماجرا| «پایتخت7» هم از همان نقطه شروع به یکی از ترندهای اصلی فضای مجازی تبدیل شد. از وایرال شدن میزان دستمزد بازیگران و عوامل گرفته تا خلوت شدن خیابانها زمان پخش این سریال و شوخی با تکیهکلامها و … امکان نداشت روزی بگذرد و یکی از نکات پایتخت در توئیتر و اینستاگرام وایرال نشود و توجهها را به سمت خودش نکشد. میتوانیم بگوییم بهطور کلی «پایتخت7» یکی از مهمترین ترندهای شبکههای اجتماعی در فروردین امسال بود. میشد پیشبینی کرد که با پخش قسمت پایانی، موج توجهها به این سریال بیشتر شود.

چرا ترند شد| بهرحال سریال در نقطهای تمام شد که خیلیها آن را بهترین نقطه میدانستند اما در کنار این عده، برخی هم معتقد بودند ماجرای سفر به تاجیکستان نیمهکاره مانده است و عوامل پایتخت آن را بدون نتیجه رها کردهاند. این اظهارنظرهای بحثبرانگیز در فضای مجازی ادامه پیدا کرد و در کنار اینها ماجراهایی مثل میزان سود تلویزیون از آگهیهای تبلیغاتی 22 قسمت، ابراز امیدواری سیروس مقدم به ساخته شدن «پایتخت8» و همچنین درخواستهای مخاطبان از رئیس صداوسیما برای بازگرداندن سایر چهرهها و برندهای محبوب هم جایگاه ویژهای داشت. از اینها گذشته بعد از پخش قسمت آخر «پایتخت7»، تقاضا برای خرید بلیت مشهد بالا رفت و انتشار نمودارهای درخواست برای بلیت هم ترند شد. «پایتخت7» به عنوان یکی از مهمترین سریالهای تلویزیونی سالهای اخیر غوغایی بهپا کرد که هنوز بعد از گذشت چند روز از قسمت پایانیاش کماکان صحبتها و بحثها پیرامون آن ادامه دارد.

جذابترین ترند | با پایان سریال «پایتخت7» همه ناگهان به بازار شهابسنگها توجه نشان دادند. خیلیها تلاش کردند دنبال شهابسنگ بگردند، سنگهای دوروبرشان را محک بزنند و قیمت بگذارند. یکی از آنها خانمی بود که واقعا کوله سفر بسته و رفته بود تا شهابسنگی را که نقی از پنجره کمپر بیرون انداخته پیدا کند. ظاهرا موفق هم شده بود. او ویدئویی در همان نقطه یعنی درست لب رودخانه زیر پل از خودش ضبط کرده و گفته بود شهابسنگ را پیدا کرده و میخواهد 50 میلیارد دلار آن را بفروشد. بعد از آن اعلام شد شهابسنگی 200 گرمی در اصفهان کشف شده و متخصصان مشغول بررسی کیفیت آن هستند. از همه اینها گذشته، در خبرهایی آمده که بعد از «پایتخت7»، مراجعه به مراکز علمی برای بررسی سنگهای مشکوک بیشتر شده و سایتهایی هم اقدام به انتشار آگهیهای فروش شهابسنگهای قلابی کردهاند که البته پلیس وارد میدان شده و به آنها هشدار داده است. خلاصه اینکه «شهابسنگ» کشف شده در خانه فهیمه این روزها یکی از ترندهای مهم فضای مجازی است.