ابراهیم داروغه زاده معاون پیشین نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگویی که به تازگی با ایسنا انجام داده درباره فیلمهایی که در زمان تصدی او موفق به دریافت پروانه نمایش نشدند، بیان کرد: هر کدام از این فیلمها داستان جداگانه خود را دارند، از اکران فیلم «رستاخیز» با نظر مخالف بعضی از مراجع عظام جلوگیری شد. درباره فیلمهای «خیابانهای آرام» آقای تبریزی یا «گزارش یک جشن» آقای حاتمی کیا واقعیت این است که در این دو سالی که من در معاونت نظارت و ارزشیابی بودم از سوی تهیه کننده اقدامی برای پیگیری نمایش آنها صورت نگرفته است.
او درباره دو فیلم توقیفی کیانوش عیاری اظهار کرد: درباره فیلم «خانه پدری» آقای عیاری که مجوز نمایش دارد فکر نمیکنم دیگر با رده بندی مشکلی برای اکران در سینماها داشته باشد و اگر جدیتر پیگیری شود مشکلی برای اکران ندارد اما فیلم «کاناپه» را ندیدهام یعنی نه من دیدهام، نه شورای پروانه نمایش و نه حتی شورای پروانه نمایش قبلی. فقط یادم هست مصاحبهای از آقای عیاری خواندم که فیلم با مجوز آقایان جنتی و ایوبی تولید شده است. البته این را هم بگویم که هیچ وقت مراجعهای برای دریافت پروانه نمایش این فیلم نشده است.
به طور کلی به نظرم فیلمهای توقیفی دیگر مسئله سینمای ایران نیستند و فضای مساعد برای ساخت فیلمهای خوب و تأثیرگذار اجتماعی و انتقادی در سازمان سینمایی وجود دارد.
داروغه زاده درمورد تصمیم هایی که بعدها از انجام آن ها پشیمان شده، گفت: دو مورد به نظرم میآید که اگر به عقب برگردم رفتار و برخورد دیگری میداشتم؛ یکی درباره سریال «ممنوعه» که باید دقت بیشتری درباره آن میکردم. البته نه فقط من بلکه همه ما و خصوصاً آقای پارسایی باید توجه بیشتری میداشتیم چون با توجه به هشدارهایی که مدنظر داشت مجموعه خوب و ارزشمندی بود، اما برخی سکانسها در چند قسمت اول این سریال قابل دفاع نبودند و در شورای پروانه نمایش ویدئویی و توسط همه ما باید با دقت بیشتری بررسی میشد هر چند من خودم تذکرات لازم را داده بودم اما باید جدیتر پیگیری میکردم تا آن اتفاقها نیفتند چون با زیادهرویای که در آن قسمتها شد هم فرصت طلبان بهانه پیدا کردند و هم به سریال و شبکه نمایش خانگی با هم آسیب زده شد.
مورد دوم به توییتهایم برمیگردد که چند وقت قبل درباره برنامههای «نقد سینما» و «هفت» توییتی زدم که که تند بود.