فیلم «مصلحت» ساخته حسین دارابی در هفته منتهی به ماه محرم بالغ بر 15 هزار مخاطب را به سینماها کشانده بود اما با حذف فیلمهای کمدی و در شرایطی که سانسهای بیشتری هم در اختیار داشت، در هفته اول محرم تنها 11 هزار قطعه بلیت فروخت و این به معنای کاهش 4 هزار نفری مخاطبان هفتگی این فیلم است.
به گزارش فیلمنیوز، یکی از عجیبترین نمونهها در عملکرد فیلمهای درام در غیاب فیلمهای کمدی، مربوط به همین فیلم «مصلحت» است؛ فیلمی که محصول مشترک سازمان اوج و حوزه هنری است و با توجه به سابقه توقیف سه ساله انتظار میرفت کمپینهای تبلیغاتی موفقتری در اکران عمومی داشته باشد. این فیلم در هفت روز منتهی به آغاز ماه محرم حدود هزار سانس نمایش در اختیار داشت که این تعداد با حذف فیلمهای کمدی، تنها 200 سانس افزایش پیدا کرد و به 1200 فرصت نمایش رسید. با این وجود اما مجموع مخاطبان هفتگی فیلم با ریزش مواجه شده است! «مصلحت» در هفته منتهی به ماه محرم بالغ بر 15 هزار مخاطب را به سینماها کشانده بود اما با حذف فیلمهای کمدی و در شرایطی که سانسهای بیشتری هم در اختیار داشت، در هفته اول محرم تنها 11 هزار قطعه بلیت فروخت و این به معنای کاهش 4 هزار نفری مخاطبان هفتگی این فیلم است.
«مصلحت» تنها فیلم غیرکمدی این روزهای سینمای ایران است که با حذف کمدیها، مخاطبانش افت داشته است! درباره دلایل این اتفاق میتوان گزارههای مختلفی را مطرح کرد اما شاید مهمترین آنها این باشد که تیم تبلیغات و مشخصا پخشکننده فیلم، کار آن را در چرخه اکران، تمامشده فرض کرده و به همین دلیل فیلم در فضای اکران رها شده است. فیلمی که هرچند برخی اعتقاد دارند با ترکیب متفاوت بازیگران، بهپشتوانه داستانش میتوانست یکی از پرفروشترین فیلمهای این سالهای سینمای ایران شود، اما همچنان یکی از مهمترین فیلمهای در حال اکران در سینماها محسوب میشود که شاید در گذر زمان بیشتر موردتوجه مخاطبان هم قرار بگیرد. با شرایط فعلی بعید است فیلم بتواند بهره بیشتری از غیبت فیلمهای کمدی از چرخه اکران ببرد.
فیلم «مصلحت» نمایش عمومی خود را به عنوان یکی از فیلمهای اکران اول تابستان از هفدهم خرداد ما آغاز کرد. تاکنون 158 هزار و 233 قطعه بلیت برای این فیلم خریداری شده تا فروش آن به رقم 6 میلیارد و 191 میلیون تومان برسد.