سجاد افشاریان نویسنده و کارگردان نمایش «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، امسال به مدت شش ماه در تماشاخانه شهرزاد این نمایش را روی صحنه برد و توانست رکورد گیشه و مدت زمان اجرا را از آن خود کند.
کارگردان نمایش «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز» درباره علت ساخت این تئاتر پرفروش به همشهری جوان گفت: «حس کردم در زمانهای که مردم به هر شکلی تلاش میکنند صدای اعتراضشان را به گوش دولت مردان و مسئولان مملکت برسانند، ما هنرمندان چقدر آدمهای کم هزینهای شدیم، چقدر شبیه هم شدهایم، رئیس جمهورمان میگوید شرایط سخت است، وزرای مملکت هم همین حرف را میزنند و هنرمندانمان هم به زدن همین حرفهای بی عمل بسنده کردهاند و نهایت اعتراضشان پستی در صفحههای فضای مجازی شان است، در این میان تصمیم گرفتم تا برای دست کم ثبت یک برهه از تاریخ این سرزمین دست به عمل بزنم و این سوال را مطرح کنم که چی میشه آدمها تصمیم به رفتن میگیرن؟ معتقدم بخش زیادی از خودسانسوری در وهله اول از ترس های خود مــا پدید می آید.»
.
او ضمن اشاره به همکاریهایش با تلویزیون، درباره شرایط امروز این رسانه میگوید: «تلویزیون در شناخته شدن من خیلی نقش داشت. من هم با انتخابها و تلاشم سعی کردم از این موقعیت استفاده کنم. من اعتقاد دارم تلویزیون بسیار رسانه مهمی است. اگر صاحب مدیران اشتباهی شده به آن معنا نیست که باید این رسانه مهم را رها کنیم. آن مدیران عمری ندارند، میآیند و میروند. من کارهای مهمی در تلویزیون انجام دادهام. فصل های یک و دو و سه «خنداونه» سرپرست نویسندگان و ایده پردازی بودم. همین اواخر هم سریال «برادر جان» نوشته دوست عزیزم سعید نعمت الله را بازی کردم و در این مدت پیشنهاد زیاد دارم.»
افشاریان در ادامه به انتقاد از حذف برنامه «نود» پرداخت و بیان کرد: «من به تلویزیون گاردی ندارم اما نقد دارم که چه اتفاقی برای برنامه «نود» افتاد؟ چقدر راحت آقای میثاقی روی صندلی عادل فردوسی پور می نشیند. حالا مدام خودمان را گول بزنیم که یک برنامه دیگر ورزشی است با یک اسم دیگر. ما داریم درباره صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حرف میزنیم که این همه سال قدمت دارد. پس چطور شبکه ای که عمرش سه سال هم نیست، همه مردم را جذب خودش کرده؟ پس چطور به راحتی جم میتواند کل تلویزیون ایران را تحتالشعاع خود قرار دهد؟ آنها وقت میگذارند و به جذابیت برنامه سازی فکر میکنند و هدفمند عمل میکنند.»