علی نصیریان در نشست رسانه ای سریال «برادرجان» درباره دیالوگهای غریب و پرطمطراق این مجموعه تلویزیونی گفت: من نسبت به دیالوگها کمی ایراد می بینم. دیالوگهای آقای نعمت الله بعضی جاها خیلی خوب نوشته شده و حادثهها در آن خوب مطرح شده است، اما بعضی جاها ما را برای بهخاطر سپردن دچار مشکل میکرد و پیچ میخورد. البته باید بگویم هر کاری بدون ایراد نیست و خوب و بد در هم است، اما درباره بازخورد سریال باید بگویم آن قدری که با مردم ارتباط داشتم نگاهشان این بود که کار مثبت است.
نصیریان درباره موضوع و محتوای سریال «بردار جان» که به گفته برخی بار خشونت زیادی داشته و شاید بارها این موضوع در تلویزیون تکرار شده است، اظهار کرد: شما اگرغزلهای شاعران مختلف را ببینید به عنوان مثال شاید حرف اضافههای آنها تکراری نباشد اما محتوای آنها تکراری است؛ مگر سوژههای دنیا چقدر است؟ اینها همه تکرار میشود؛ به عنوان مثال تا قبل از جنگ ادبیات تم دیگری داشت و بعد از جنگ چیز دیگری شد. در نتیجه یک موضوع دراماتیک را به ویژه موضوعی که در قالب نمایش ایفا میشود را نمیتوان در چند ساعت آنهم کاملاً واقع گرایانه روایت کرد.
اما در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا آهنج کارگردان سریال، درباره افت فیلمنامه در دهه دوم ماه رمضان اظهار کرد: اعتقادی به این موضوع ندارم و همین که تا نیمه سریال توقع شما برآورده شده نمره قابل قبولی است. شاید بخش اول فیلمنامه توقع را بالا برده است و انتظار بیشتری داشتهاید که شاید ما نتوانستیم آن را برآورده کنیم. با این حال عواملی هست که تعیین میکند فیلمنامه به چه سمتی برود.
او در پاسخ به این سوال که چرا برخی صحنه ها فضای غیرواقعی دارند، واکنش جالبی نشان داد و گفت: دوستان ما برنامه «در شهر» نمیسازند! چطور وقتی بازیگر روی سن نمایش قرار میگیرد یا فیلم هالیوودی یا بالیوودی میبینید قصه را میپذیرید اما اینجا داستان را نمیپذیرید.