اولین قسمت سریال «بیگناه» به کارگردانی مهران احمدی و تهیهکنندگی مصطفی کیایی با استقبال زیادی مواجه شد. در همین قسمت اول مشخص شد با اثری پرشخصیت مواجهیم که هرکدام از آنها ماجرایی دارند و قرار است در ارتباط میان گذشته و حال به مرور رازهایشان را کشف کنیم.
به گزارش فیلمنیوز، مهران احمدی که پیشتر با دو فیلم «مصادره» و «سگبند» به عنوان دو کمدی پرفروش سینمای ایران مطرح شده بود حالا در اولین تجربه سریالسازی، دست روی اثری اجتماعی براساس فیلمنامهای به سرپرستی محسن کیایی گذاشته است.
در قسمت اول با خانوادهای پرجمعیت روبهرو هستیم که به خاطر مراسم بزرگداشت رشید فرشباف دورهم جمع شدهاند. در همین دورهمی قسمت اول، شخصیتها به طور کامل معرفی میشوند و شمایی کلی درباره ویژگیها، حساسیتها و ارتباطی که باهم دارند پیش رویمان قرار میگیرد.
نکته قابل توجه درباره سریال، رازهای تنیده شده در بستر داستان است که باعث شده در همین قسمت اول تا حد زیادی بعضی شخصیتها و روابط را مرموز تلقی کنیم.
بازگشت یکی از اعضای خانواده بعد از گذشت 25 سال و مرور خاطرات عاشقانهاش از یک خانه قدیمی باعث میشود اطلاعاتی هم درباره آن خانه قدیمی و ساکنان فعلیاش به دست بیاوریم. نکته جذاب ماجرا اینجاست که سریال از همین ابتدا معماهایی طرح میکند و ازمخاطبانش میخواهد مدام در ارتباط میان شخصیتها و بازخوانی این روابط در گذشته و حال، پازل را تکمیل کنند.
این الگو تا حدی نزدیک به فضای سریال «همگناه» به کارگردانی مصطفی کیایی است؛ یکی از سریالهای موفق شبکه نمایش خانگی که هنوز خاطره خوش آن در ذهن مخاطبانش مانده است. اینبار کیایی به عنوان تهیهکننده در سریال حضور دارد و البته نگاه محسن کیایی به عنوان سرپرست نویسدگان هم در شکلگیری این حالوهوا بیتاثیر نیست.
در سریال «همگناه» هم ابتدا خانوادهای بزرگ در کنسرت یکی از نوهها دورهم جمع میشدند و بعد از معرفی تکتک آنها به مرور وارد زندگیشان میشدیم و از رازها و معماهای خانوادگیشان سر در میآوردیم.
یکی از مهمترین نقاط قوت «بیگناه»، استفاده از بازیگران درجه یک و سپردن نقشهای مناسب به آنهاست؛ بازی آنها در کنار فیلمنامهای قابلقبول باعث شده از همین نقطه شروع تا حدی مطمئن باشیم که قرار است آن رادنبال کنیم..